Livsgnistan

Du som är medlen i Bröstcancerföreningen Hilda Örebro län har möjlighet att kunna delta i aktiviteter för rehabilitering inom Livsgnistans regi.

Vårens rehabiliteringsaktiviteter finns länkade nedan:

Inbjudan Pagelle
Medicinsk yoga
Vattengympa på USÖ (fullt för tillfället men det går att ställa sig i kö)

Den 25 januari har Livsgnistan öppet hus med skogspromenad klockan 13.00 och sen får vi besök av danspedagogen Johanna Ström som berättar vad dans kan ge dig i form av hälsa och glädje.

Livsgnistan är en mötesplats som är till för alla, som har eller haft cancer och närstående, oavsett kön, ålder eller diagnos. Livsgnistans lokal ligger i det naturnära Karlslundsområdet i Örebro. Livsgnistan är en förening som drivs av volontärer, som själva har erfarenhet av cancer. Livsgnistan fungerar som en mötesplats, där cancerberörda kan träffas och stötta varandra.

Att få rehabilitering och stöd är viktigt både under och efter sjukdomen, därför har Livsgnistan som mål att erbjuda olika aktiviteter – både fysiska och sociala.

Det krävs varken remiss eller tidsbokning för att komma till oss på Livsgnistan.
Här finns även möjlighet att köpa fika till självkostnadspris.

För närvarande består Livsgnistan av tre olika patientföreningar och vi ser gärna att fler cancerföreningar ansluter sig. Idag deltar T-Pro prostatacancerföreningen Örebro län, Bröstcancerföreningen Hilda och Blodcancerföreningen i Örebroregionen.

För mer information, se Livsgnistans hemsida www.livsgnistanorebro.se

bad