Jag förstår

Nyheter hos Hilda

Välkommen till Bröstcancerföreningen Hilda i Örebro län!

Livsgnistans invigning

Se program här. Hjärtligt välkomna!

12 februari 2019

Nybörjarkurs MediYoga

MediYoga är en form av body-mind träning, en helhetsträning som stillar sinnet, ökar kroppsmedvetenheten och balanserar kroppens nerv- och hormonsystem men som också bidrar till ökad rörlighet, flexibilitet och styrka. MediYoga är till för alla och kan utövas av alla oavsett om man är frisk eller sjuk. Den terapeutiska inriktningen och utformningen av MediYoga som system och metod passar både frisk som sjuk eftersom den utförs utifrån de begränsningar som är, fysiskt, mentalt och emotionellt.

10 december 2018

Olika risk att utveckla bröstcancer

26 oktober 2018

Klämma och undersöka

Här kommer en enkel film om hur viktigt det är att klämma och undersöka samt hur man gör. Det glömmer vi inte eller hur? Se filmen!

26 oktober 2018

Seniormässa på Conventum Arena

Under denna vecka pågår Seniorfestivalen i Örebro. På lördag är finalen och Hilda kommer vara en utav utställarna på Conventum Arena. Vi kommer bland annat sälja rosa artiklar samt informera om bröstcancer. Tid: 6 oktober kl. 10–16 Plats: Fabriksgatan 26–28

02 oktober 2018

Nyheter från Hälsobro

Hälsobro medverkar på fler mässor och aktiviteter under hösten.  Vi erbjuder fri prova på i grupper och gym för nya deltagare. Tränar du i gymmet och vill prova på en grupp, passa på någon av datumen nedan. Glöm inte att anmäla dig för prova på grupp och Feldenkrais.

18 september 2018

Vattengympa på USÖ

NU är det dags att börja vattengympan på USÖ.

09 september 2018